Spojme sa so všetkými deťmi sveta priamo zo svojej triedy! 🙂
TIP na aktivitu č.1 – Ahoj trocha inak!
Keď sa chceme s niekým spojiť – zoznámiť sa, prvé, čo urobíme je pekne sa pozdravíme! Naučme sa v rannom komunikačnom kruhu pozdraviť kamarátov v inom jazyku – je to jednoduché a zábavné!😉
Tu je zopár tipov: Slovensko – Ahoj!
Čína – Ni hao! | Nemecko – Hallo! |
Francúzsko – Salut! | Grécko – Yah sahs! |
Taliansko – Ciao! | Holandsko – Hallo! |
Chorvátsko – Bok! | Švédsko – Hej! |
Maďarsko – Szia! | Mexiko – Hola! |
Ukrajina – Pryvit! | Izrael – Shalom! |
Poľsko – Czesc! | Brazília – Olá! |
Turecko – Merhaba! | Litva – Sveiki! |
Rusko – Zdravstvuy! | Srbsko – Zdravo! |
Keňa – Hujambo! | Japonsko – Kon ´nichiwa! |
Ak si nie som istá, ako sa ten ktorý pozdrav vyslovuje,
využijem Google Translator a preloženie hlasom
alebo
mne aj deťom do uší lepšie znejú, ak sú v pesničke:)
Vypočujeme si (a niektoré deti sa ju aj samé v priebehu týždňa dokážu naučiť!) napr. túto:
alebo si ich môžeme vypočuť aj v úvode pesničky Ahoj, ahoj! od Smejka a Tanculienky
TIP na aktivitu č.2 – Mám rád/rada deti, ktoré..
Poďme zistiť, čo nás spája, čo máme s kamarátmi spoločné!
Priebeh hry: Deti sedia na stoličkách usporiadaných do kruhu. Jedno dieťa (na začiatku som to ja) stojí uprostred, lebo už nie je voľná stolička a hovorí:
„Mám rada deti, ktoré majú ..svetlé vlasy!“ Všetky deti s danou vlastnosťou sa zo svojich stoličiek postavia a musia si rýchlo nájsť na sedenie iné miesto. Dieťa v strede sa rovnako snaží si nejaké uvoľnené miesto obsadiť. Kto to nestihne, ostáva v strede a hra sa opakuje.
TIP: S mladšími deťmi opisujeme najmä vonkajšie vlastnosti, napr. mám rád deti, ktoré majú modré tričko/ružové šaty/čierne vlasy/krátke rukávy..
So staršími deťmi prejdeme k opisu vnútorných vlastností, napr. mám rád deti, ktoré majú rady zvieratká/rady spievajú/rady cvičia..
Hru tak viem využiť aj ako skvelý diagnostický nástroj!
Kto sa postaví, ak poviem: Mám rada deti, ktoré MAJÚ DOBRÉ SRDCE/ktoré pomôžu kamarátovi/vedia požičať bicykel.. ? 😉
TIP na aktivitu č.3 – Spojme sa a spravme MOST
Deti sa na povel snažia čo najrýchlejšie „postaviť most“ z jednej strany sveta (=triedy) na druhú a to ukladaním predmetov na zem vedľa seba,
napr. kocky zo stavebnice, hárky starých novín, stoličky..
Spolupracujú všetky dovtedy, kým nie je „most“ skrz celú triedu hotový a môžeme po ňom prejsť:)
Most môžeme na záver „postaviť“ aj spoločným pochytaním sa za ruky a tancom na pieseň od Fíha Tralala – Most
TIP na aktivitu č.4 – Spojme obrázky do MEGA PLAGÁTU
Tvoriť OZNAMY a PÚTAČE pre rodičov môžu aj deti!
Stačí im čistý veľký plagát, ktorý vymaľujú podľa svojej ľubovôle alebo pokynov a ja len doplním textovú časť;)
Využiť môžeš aj rôzne omaľovánky, ktorých obrázky po vyfarbení na plagát nalepia.
Alebo môžete vymaľovať aj túto MEGA OMAĽOVÁNKU – PLAGÁT – zložený až z 5-tich hárkov A4!
Na každom hárku môže pri vyfarbovaní spolupracovať dvojica/trojica a celá trieda tak vie vyrobiť jeden ale aj viac mega plagátov. Tieto možno využiť aj ako pútač – oznam o blížiacom sa MDD;)
MEGA OMAĽOVÁNKA Deti (504 stiahnutí )
TIP na aktivitu č.5 – Spájanie dvojíc
Vytlač (ideálne aj zalaminuj) deťom kartičky na hľadanie a spájanie dvojíc – obrázkov chlapčeka a dievčatka z rôznych kultúr.
K dispozícii aj „tieňovačka“ pre staršie deti:)
Vyskúšaj – Stiahni si zdarma
obrázky dvojíc na vystrihnutie ôsmich kartičiek.
deti-sveta-dvojice-karticky-8ks.pdf (495 stiahnutí )