Milé obrázky na identifikáciu detskej skrinky, poličky, zakladača na výtvarné práce, zošitov a iných vecí v materskej škole.
Keď dieťa nastúpi do materskej školy po prvý krát, musí sa naučiť, kam si bude počas celého pobytu v MŠ odkladať svoje oblečenie, výkresy a iné drobnosti.
Obrázok, ktorý si bude dieťa so sebou spájať by preto mal byť
JEDNODUCHÝ a sympatický:)
= obsahuje základné predmety, ktoré už aj najmladšie dieťa zaručene pozná
= má jednoduché línie, ktoré navádza dieťa vedieť si obrázok časom samostatne nakresliť
= je pestrý, farebný, s využitím najmä základných farieb, ktoré sa dieťa učí rozlišovať a pomenovať
= obsahuje postavičky, ktoré sa na dieťa milo usmievajú:)
..a presne také obrázky si môžeš stiahnuť nižšie:)
Značky na skrinky súbor „A“ si môžeš stiahnuť ZDARMA tu:
Znacky-na-skrinky-pre-ms-A.pdf (944 stiahnutí )
Mne osobne sa veľmi osvedčilo mať pre dieťa jeho značku
aj vo forme omaľovánky,
pretože
HNEĎ V PRVÝ DEŇ/TÝŽDEŇ môžem
dieťaťu podarovať DARČEK = omaľovánku „len jeho špeciálneho obrázka“, prostredníctvom ktorého viem NAPĹŇAŤ MNOHO ÚLOH, napríklad:
- Z množstva obrázkov vyber taký, akú značku máš na svojej skrinke.
- Pomenuj, čo je na ňom? Vytlieskaj!
- Aký je rozdiel medzi obrázkom na omaľovánke a obrázkom na tvojej značke?
- Ukáž, aké farby potrebuješ? Farbičku pohľadaj, pomenuj.
- Ukáž, ako správne vieš držať ceruzku?
- Pri stole sedíme rovno, máme vystretý chrbátik.
- Spoločná hra: Vyskočí/zatlieska ten, na koho značku/obrázok ukážem!
- Spoločná hra: Kto uhádne, čia je táto značka?
- Každý venuje svojej omaľovánke iba toľko času, koľko uzná za vhodné.
- Páči sa ti tvoja značka? Páči sa ti tvoj vyfarbený obrázok?
Na konci prvého týždňa takto už aj pri najmladších deťoch vie vzniknúť
jedinečný obrázok s veľkou výpovednou hodnotou;)
Pomocou vyššie uvedených jednoduchých aktivít s (ne)obyčajnou omaľovánkou značky si už v priebehu prvých dní viem pripraviť základ pre vstupnú diagnostiku dieťaťa a utvoriť si obraz o tom, akú zostavu v triede mám:)
-Pomenuje predmet na obrázku? Opíše ho?
-Dokáže rozložiť slovo na slabiky?
-Rozlíši/pomenuje farby (vyhľadá rovnakú farbičku)
-Pamätá si svoju značku? Značku aj iných detí?
-Určí správnosť tvrdenia ÁNO/NIE (je/nie je to moja značka, nachádza/nenachádza sa tam táto farba)
-Ako drží ceruzku? Ako pracuje s omaľovánkou? (krčí, otáča papier, čmára, nemá záujem..)
-Ako dlho vydrží pri aktivite? Pri kreslení? Pri stole? Pri hre?
-Ako vyjadruje emócie? Páči sa mu obrázok?
Dokonca tieto ÚPLNE PRVÉ OBRÁZKY, nech vyzerajú akokoľvek nedokonalo (len pre laika!)
HRDO VYSTAVUJEM na nástenku pre rodičov AJ S POPISOM, aká zložitá cesta ich dieťa viedla,
kým sa dopracovalo k tomuto jedinečnému výsledku:)
Vyskúšajte si to!
STIAHNI SI ZNAČKY aj s OMAĽOVÁNKOVOU VERZIOU;)
Nasledujúci obsah je k dispozícii len pre členky „lenivého klubu“
Pridaj sa k nám!:)