Skip to content

Ako sme s 3-ročnými drobcami OBYČAJNÉ ČIARY na OBRÁZKY PREMENILI!

Skúšali sme, bádali, skúmali a hľadali.. až sme našli!

Úžasný spôsob, ako

  • rozvíjať grafomotorické zručnosti,
  • tešiť sa z maľovania,
  • poznávať rozličné predmety a javy
  • a mať zábavu z hľadania finálnej podoby obrázka!

Jednoducho.. našli sme

Maľovanú GRAFOMOTORIKU so SAMOLEPKAMI 😀

V materskej škole máme mnoho mimoriadne dôležitých úloh. Jednou z nich je aj podporovať rozvoj grafomotorických zručností, teda predpokladov písania.

Každé dieťa je individuálne a rovnako individuálne napreduje aj čo sa kreslenia a následne i písania týka.

Deti najmladšej vekovej kategórie, teda 3-4 ročné (i menej..) by už mali zvládnuť tzv. „hlavonožca“, ktorý znázorňuje postavu, ale i zvieratko, či predmet. Oboznamuje sa s prvými jednoduchými tvarmi a snaží sa ich postupne spájať.

V tejto fáze je dôležité dieťa povzbudzovať v kreslení a podporovať jeho záujem aj sprievodnými aktivitami. Môže ísť o napr.: kreslenie prstom na plech vysypaný múkou, „písanie“ paličkou do piesku či snehu, kriedou na chodník, tabuľu, robiť prstami a dlaňou odtlačky, pečiatkovať a hoci aj „rozťahovať“ vodu v mláke do strán!

Ďalej sú to jednoduché hry a prstové rozcvičky na precvičenie svalov, zamerané na uvoľnenie ruky.

Hurá – ide sa maľovať!

Deti sa obvykle tešia na maľovanie štetcom! Ale sú aj také, ktorých maľovanie príliš neláka. Najmä, ak sú si nie isté svojimi zručnosťami. Hoci sa veľmi snažia, ale rúčka ešte neposlúcha..  

Niektoré sú z toho smutné, niektoré sa zlostia a dokonca svoj nakreslený obrázok pokrčia, roztrhajú, zahodia a, len to nie, odmietnu ďalej kresliť!

A tak veľmi by chceli aj ony namaľovať pekný obrázok..

Práve preto je tak dôležité ich povzbudzovať a podporovať, pretože len to dieťa, ktoré bude kresliť rado, bude samé od seba chcieť kresliť často a tým pádom aj pekne a správne.

Jednoduché!

Dieťa má prežívať pri maľovaní RADOSŤ!

Pripravila som preto set jednoduchých grafomotorických hárkov veľkého formátu A3.

Je ich 10, pričom každý je iný – každý precvičuje iný grafomotorický prvok – od najjednoduchšieho bodu po najzložitejšie cestičky a zároveň je každý ladený do inej  témy.

Dieťa samostatne maľuje – sleduje predkreslené motívy a línie, podobne ako sa staršie deti učia písať obťahovaním písmen, akurát s vodovými farbami – čo je mu bližšie, a na veľkom formáte.

Celý zážitok umocnia veselé samolepkyje ich až 50, ktoré si dieťa dokáže samostatne nalepiť kam len chce! Alebo mu dáš úlohu, kde ktorý obrázok patrí? Ponechám na vás:)

Objednajte a vyskúšajte si aj vy

Maľovanú GRAFOMOTORIKU so SAMOLEPKAMI

TERAZ za UVÁDZAJÚCU CENU TU

 

 

 

NOVÝ!🤩

Diár pani učiteľky zo škôlky
na šk. rok 2024/2025
– UŽ SKLADOM!

..aj so špeciálnym
🎁DARČEKOM
LEN PRE ČLENKY
„Lenivého klubu“ 👌😊

Leňoším aj na Facebooku a Instagrame - rada ťa uvidím aj tam!:)

like-leniva-ucitelka

 

Vieš o tom, že..

členstvo-banner