Túto edukačnú pomôcku na poznávanie prvých písmeniek si s deťmi zamilujete!
V tomto príspevku ti predstavím jedinečný súbor pomôcok, ktoré musíte mať:)
Jedná sa o kartičky, knižku a logopedické karty na prvé oboznamovanie sa detí s písmenkami, rozlišovanie hlások, teda na podporu rozvoja predčitateľskej gramotnosti.
Ale pozor! Toto nie sú „len také nejaké kartičky a len taká nejaká knižka“ 😀
Akonáhle sa mi dostali do rúk, na prvý pohľad mi bolo jasné, že toto robili naozaj odborníci s praxou, ľudia, ktorí vedia, čo robia a dali si záležať na detailoch.
Veď posúď!:)
„A ako auto“ je štandardné prevedenie iných kartičiek.
Dieťa pomenuje obrázok a počuje zhodnú začiatočnú hlásku priradenú k písmenu.
Tieto kartičky sú INÉ: 😉
„A ako anjel“ zohľadňuje nielen zvukovú zhodu, ale aj vizuálnu.
Dieťa počuje prvú hlásku zhodnú s písmenkom aj ho vidí v obrázkovom prevedení.
Jednoducho povedané, obrázok má tvar svojho začiatočného písmena/hlásky:)
Pre niekoho možno zanedbateľný detail.. ale pre nás, učiteľky, veľmi podstatný a najmä pre dieťa prínosný rozdiel!
Deti predškolského veku sa učia najmä hrou a priamym pozorovaním, pretože ich myslenie je veľmi silno spojené s vizuálnymi predstavami.
Zobrazenie tvaru písmenka ako súčasť obrázku mu preto pomáha predstaviť si a spojiť si vyslovenú hlásku s grafickým tvarom písmena.
NAVYŠE, na zadnej strane každej kartičky je vždy i krátka básnička o danom predmete na obrázku, čím sa opäť umocní poznanie ďalším podnetom.
Napríklad na kartičke s písmenkom C a obrázkom cibule, si prečítate:
CIBUĽA HĽADÁ KAMOŠKU,
V TRÁVE ZAZRIE STONOŽKU.
STONOŽKA VŠAK OD NEJ BOČÍ,
PRETOŽE JU ŠTÍPU OČI 😀
Takto perfektne spracovanú ABECEDU môžete poznávať nielen pomocou kartičiek,
ale aj listovaním v KNIŽKE
ktorú aktuálne môžete vyhrať vo výtvarnej súťaži!
Súbor kariet na podporu artikulačne náročných hlások S, Z, C, Š, Ž, Č, L, Ľ, R, F, K, CH.
Nájdeš v ňom:
- tipy na artikulačnú a dychovú rozcvičku
- uvoľňovacie cvičenia
- tipy na aktivity s hláskou
- krásnu básničku:)
Všetko navrhnuté v spolupráci s logopédmi aj za pomoci VIZUÁLNEJ TECHNIKY UČENIA.