Skip to content

AKTIVITY – Myška Labužníčka a geometrické tvary

Aktivity pre deti, prostredníctvom ktorých sa hravou formou oboznamujú nielen s geometrickými tvarmi.

Hádanka:

Kožúšok má sivý, všeličím sa živí.

Poje syr aj suché kôrky, rada chodí do komôrky.

Čo je to?  🐭

 

Ranné  hry:

Deti vystrihujú z farebného papiera geometrické tvary, ktoré pomenúvame a triedime. Hotové šablóny s predtlačenými tvarmi na vystrihovanie si môžeš stiahnuť nižšie.

Ranný komunikačný kruh:

Využijem maňušku myšky:) a prečítam krátky príbeh o myške Labužníčke:

Kladiem otázky na zistenie porozumenia textu primerane veku a úrovni danej skupiny detí:

1.úroveň – informácie explicitne formulované v texte:

  • O akom zvieratku bola básnička? Aká bola myška? malá
  • Čo myška našla? Aká bola hruda syra? veľká
  • Čo z hrudy syra chcela vyrobiť?

2.úroveň – informácie nie sú explicitne formulované v texte, ale dajú sa z neho vyvodiť:

  • Vymenuj, čo všetko vyhrýzla?
  • Aký tvar mali dvere? Ukáž, aký tvar mali okná?
  • Aký tvar mal komín? Čo zostalo zo syra nakoniec?

3.úroveň – dieťa interpretuje a integruje informácie z textu:

  • Čo je to labužníčka? Čo to znamená?
  • Prečo zostal len trojuholník? Chutila myške tá hruda syra?
  • Podarilo sa myške napokon skrýš postaviť?

Čo sa asi stalo s myškou potom, ako zjedla tú veľkú hrudu syra?
Ako sa asi cítila? (bola šťastná, lebo jej veľmi chutilo, bolelo ju brucho, bola smutná, lebo nemá skrýš..)


Prečítaj si viac o práci s textom v materskej škole


Ranné cvičenie:

Motivujem myškou – rozohrejeme sa naháňačkou „na mačku a myšky“.

Zdravotné cvičenie s kruhmi (geometrický tvar). Prekážková dráha okolo malých kruhov, cez veľký kruh hula-hop, preskakovanie cez kruhy, podávanie, krúženie a pod. prispôsobené veku/úrovni/cieľu.

TIP na HRU č.1 – „Myši do diery, myši von z diery“

Deti skáču znožmo do kruhov uložených na zemi. Na povel „Myši do diery!“ skočia znožmo dnu, na „Myši von z diery!“ vyskočia znožmo von.

TIP na HRU č.2 – „Ide kocúr!“

Po triede rozmiestnime kruhy voľne po zemi, o 1 kruh menej ako je počet detí. Deti (=myši) sa voľne pohybujú po triede okolo rozložených kruhov. Na povel „Ide kocúr!“ si rýchlo musia nájsť voľný kruh (=dieru, skrýš). Dieťa, ktoré si nestihne nájsť voľnú skrýšu „vypadáva“ (resp. ide sa obuť a umyť na desiatu 😀 ). Hráme, kým neostane posledná myška 🐭

Lenivý TIP! Tieto hry sa môžeme hrať aj na pobyte vonku, pričom kruhy stačí nakresliť kriedou na betónovú plochu, alebo si „dieru“ označiť napr. kameňom:)

Poďme takú myšku a myšaciu skrýš

z geometrických tvarov vyrobiť!

Aktivita:

Deti na základe vypočutého príbehu o myške Labužníčke zložia do celku vystrihnuté geometrické tvary a prilepia ich na papier. Vznikne tak jednoduchá ilustrácia k príbehu, ktorú vieme prispôsobiť veku/úrovni danej skupiny detí – napr. mladšie zložia z trojuholníkov a kruhov myšku a syr, staršie celý domček.

Dokreslíme (alebo nalepíme) očká, fúzy, chvost.. a ostatné detaily podľa ľubovôle:)

Popoludní alebo na druhý deň si môžu myšku Labužníčku vyfarbiť ako omaľovánku

a pokúsiť sa príbeh prerozprávať, alebo dokonca básničku zarecitovať,

alebo si zahrať divadlo? Nechám na vás!

 

 

Všetky materiály:

  • Predtlačené geometrické tvary na vystrihovanie,
  • text básničky na dve A4
  • omaľovánky

si v PDF na vytlačenie

môžeš stiahnuť tu:

Musíš sa prihlásiť, aby sa zobrazil zvyšný obsah.Prosím . Ešte nie si členom? PRIDAJ SA!

CHCEŠ ČÍTAŤ A SŤAHOVAŤ MATERIÁLY BEZ OBMEDZENÍ?

Za členský poplatok len 3 eurá získaš neobmedzený prístup k obsahu
+ 🎁darček k objednávke! 

Zmeň svoj profil zo „zvedavého“ na „lenivý“ aj ty!☕️👌😊

Členské300x200